Page 60 - sehifeler_Layout 1
P. 60

58      ИШDЦNYAМЫЗ    —   {İYUN-AVQUST 2022}





                                     ənənəvi bağçılığın intensiv bağçılıqla əvəz   problem isə istehsal olunan məhsulun
                                     olunması və bunun nəticəsi olaraq məh-  heç də hamısının satılmaması və tullantıya
                                     suldarlığın artması ilə əlaqədardır. Eyni   çevrilməsidir. Digər ölkələrdə olduğu kimi,
                                     zamanda yeni salınan bağların sahəsi də   Azərbaycanda da istehsal olunan məhsu-
                                     artmaqdadır. Hal-hazırda bu tendensiya   lun azı 20-30%-I əmtəə görünüşü səbə-
                                     davam etməkdədir və bu, bizə ölkədaxili   bindən ya aşağı qiymətə satılır və ya tul-
                                     istehsalın daha da artmasını proqnozlaş-  lantı kimi atılır. Başqa sözlə, satış problemi
                                     dırmağa əsas verir.                     səbəbindən ölkəyə valyuta gətirə biləcək
                                                                             meyvə-tərəvəz məhsulları zibilliyə atılır.
                             2000      2005      2010      2015     2020
           Çoxillik əkmələrin                                                Vəziyyətdən çıxış yolu -
              sahəsi, ha     83 166    92 957   127 685   144 126  213 798   meyvə-tərəvəzi qurudub satmaq
                                                                                Bu vəziyyətdən çıxış yolu varmı? Əmin-
            O cümlədən, bar   76 759   84 263   102 468   123 449  159 903   liklə deyə bilərik ki, var. Özü də bu elə bir
               verən, ha                                                     həll yoludur ki, nəinki satış problemini həll
             istehsal,  ton  476 955  625 738   729 502   888 416  1 133 132  edər, eyni zamanda təzə meyvə-tərəvəz-
                                                                             dən daha çox gəlir verə bilər, yəni məhsu-
                                        Nəzərə alsaq ki, qarşıdan gələn 2-3   lun dəyərinə əlavə dəyər qata bilər.
                                     ildə yeni salınmış 53 000 hektar bağ da    Bu - son illər inkişaf etməkdə olan
                                     bar verməyə başlayacaq, bu ümumi isteh-  ölkələrin belə istifadə etdiyi emal sahə-
                                     salın ildə minimum 365-390 min ton art-  sidir. Özü də bu məhsullara inkişaf etmiş
                                     ması deməkdir. Beləliklə, təxmini hesabla-  ölkələrdə daha çox üstünlük verilir.
                                     malara görə 2023-2025-ici illərdən sonra   Məsələn, Misir kimi inkişafda olan bir ölkə,
                                     Azərbaycanda təkcə meyvə istehsalı ildə   yalnız qurudulmuş soğanın Avropa ölkələ-
                                     4,5 milyon ton həcmində olacaq.         rinə ixracından ildə 30 milyon dollar gəlir
                                        Meyvəçiliklə yanaşı, tərəvəzçilik də   əldə edir. Bu məhsulun əsas ixrac ölkələri
                                     inkişaf etməkdədir və bu sahədə də fer-  isə Yaponiya və Avropa İttifaqı ölkələridir.
                                     merlərimiz artıq intensiv texnologiyalardan
                                     (istixanalar, müasir suvarma sistemləri,   Sağlam həyat tərzinin biznesi
                                     xüsusi məhsuldarlığı ilə seçilən tərəvəz   Ümumiyyətlə, BMT-nin Ümumdünya
                                     növlərindən istifadə) daha çox istifadə   Səhiyyə Təşkilatının araşdırmalarına görə,
                                     edirlər. Yəni qarşıdan gələn 2-3 ildə   inkişaf etmiş ölkələrin əhalisinin təxminən
                                     tərəvəzçilik məhsullarının da istehsalının   85-90%-i, inkişaf etməkdə olan ölkələrdə
                                     ən azı 35-40% artacağı gözlənilir.      isə sosial təminatı yüksək olan təbəqəsi
                                                                             getdikcə öz sağlamlıqlarının qayğısına qalır,
                                     Meyvə-tərəvəzin satış bazarı            sağlam həyat tərzi və qidalanmaya üstün-
                                     dəyişməlidir                            lük verirlər. Bunun nəticəsi olaraq dietik
                                        Gördüyümüz kimi, meyvə və tərəvəz-   reseptlər və qidalar daha da populyarlaşır
                                     lərin istehsal həcmi artmaqdadır və bu   ki, bu qidaların da əsas hissəsini qurudul-
                                     məhsullar üçün əlverişli bazarlar tapmaq   muş meyvə və tərəvəzlər təşkil edir.
                                     lazımdır.                                  Bütün dünyada ümumi sağlamlıq
                                        Araşdırmalarımız göstərir ki, bu gün   məlumatlılığı səbəbindən quru meyvələrə
                                     Azərbaycan məhsullarının əsas ixrac     tələbat artır. Quru meyvələrin faydaları
                                     ünvanı olan Rusiya bazarı bizim üçün    böyükdür və  bu səbəbdən onlar - hər bir
                                     ənənəvi bazar olaraq məhsullarımızın    evdə olması lazım olan qida maddələrinə
                                     satışına imkan versə də, bu bazar - bizim   çevrilirlər. Bu kimi bir təkliflə və bazara
                                     məhsullar üçün ən aşağı qiymətləri təklif   çıxarmaq üçün düzgün alətlərdən istifadə
                                     edir. Belə ki, meyvə və giləmeyvələrin   etməklə, quru meyvə biznesi gəlirli bir iş
                                     Avropa, Körfəz ölkələri və Sakit okean   ola bilər.
                                     hövzəsi ölkələrində topdan və pərakəndə
                                     satış qiymətləri Rusiya bazarı ilə müqa-  Quru meyvə xam meyvədən
                                     yisədə 3,5-5 dəfə yüksəkdir.  Başqa sözlə,   10 qat bahalıdır
                                     Rusiyada 1 kiloqramı 1-2 dollara satdığımız   Təzə meyvələr çox vaxt, xüsusilə məh-
                                     istənilən meyvə və ya tərəvəzi yuxarıda   sul yığımı zamanı az iqtisadi dəyərə malik-
                                     qeyd olunan ölkələrdə 3-7 dollara satmaq   dir. Bir kiloqram quru meyvə bir kiloqram
                                     mümkündür.                              xam meyvədən 10 dəfə baha ola bilər!
                                        Bu – Azərbaycanda fermerlərin və iri   Meyvələri qurudub emal etmək məhsulun
                                     kənd təsərrüfatı şirkətlərinin istehsal etdiyi   dəyərini artırır, onu baha qiymətə satmağa
                                     məhsulun satışında olan problemlərdən   və daha çox qazanc əldə etməyə imkan
                                     yalnız biridir.                         verir.
                                        Başqa, daha da ciddi olan digər         Bir çox meyvələrin, xüsusuilə də tez
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65