Page 53 - sehifeler_Layout 1
P. 53

{N-2`2018} 51



            lində  duran  əsas  səbəb  odur  ki,  ailə  -   rəhbərlik  ailə  üzvlərindən  təyin  edilir.
            dəyərlərin, duyğuların hakim olduğu bir   Bu  mühüm  şərtdir  və  biznesi  qorumaq
            yerdir. Şirkətdə isə əksinə, duyğular deyil,   məqsədi  daşıyır.  Məsələn,  rəhbərliyə
            məntiq və qaydalar hakimdir. Buna görə   ailədən kənar şəxs gətirilərsə bu hal ailə
            də, ailə ilə şirkətin birləşməsi, yəni ailənin   içərisində  ciddi  problemlər  yarada  bilər.
            bir  şirkət  qurması,  duyğularla  məntiqin   Ona  görə  də,  ailə  şirkətlərində  payçılar
            sıx ünsiyyətini tələb edir.            övladlarının  gələcəyini  qarantiya  altına
               Hərçənd, biznesin sahibi ailə olduğu   almağa çalışır və hissə faizlərini öz adları-
            üçün,  bir  çox  təşkilatda  biznes  ailənin   na rəsmiləşdirirlər.
            qaydaları ilə idarə edilir. Yəni ailə hakim-  Ailə  şirkəti  danışmanı,  vəkil  Hakan
            dir və verilən qərarlarda duyğular, ailənin   Aydogan deyir ki, ailə şirkəti sadəcə ata-
            dəyərləri,  gözləntiləri,  istəkləri  ciddi  rol   dan  ogula  davam  edən  şirkətlər  deyil.
            oynayır.                               Onlar  yaxın  qohumlar,  o  cümlədən  qu-
               Ailə,  sanki  təşkilatın  üst  təyin  edici   dalar  arasında  da  qurula  bilər.  Amma
            orqanı,  müdiri  mövqeyindədir.  Bir  çox   atadan  övladlara  keçən  ailə  şirkətləri
            təşkilatda  isə  əksinə,  idarəçilər  daha   övladlar arasında tam bölünür. Əgər ata
            öndədir və nisbətən daha səlahiyyətlidir.   vəfat  etməzdən  əvvəl  hansısa  övladına
            Bu  vəziyyətdə  şirkət  duyğularla  deyil,   xüsusi  əmlak  və  ya  hissə  bagışlamayıb-
            qaydalar,  obyektivlik  və  məntiqlə  idarə   sa, o zaman şirkət faizlərlə hissələrə bö-
            edilir.                                lünür.  Atanın  vəsiyyəti  və  ya  tövsiyyəsi
                                                   əsasında şirkətə yönətici seçilməyibsə bu
            Aİlənİn bAşçısı, şİrkətİn              ya müddətli liderlik olur, ya da ailə üzvləri
            də bAşçısıdırmı?                       arasından səsvermə yolu ilə idarəçi seçilir.


               Ailə  şirkətlərində    üst  səviyyə,   Aİlə şİrkətlərİnİn QuruluşunA
                                                   bİr dAhA bAXAQ

                                                     Œ  Ailə  başçısı  şirkətin  çox  hissəsini
                                                   özündə saxlayır, daha az hissələr isə qar-
                                                   daşlar,  onların  övladları  və  xanımları  (və
                                                   ya yeznə) arasında bölünür.
                                                      İki qardaş hissələrini birləşdirə, sta-
                                                   reji ortaqlıq edə bilərlər. Bununla da ailə
                                                   üzvlərinin  digər  üzvlərinə  (xüsusilə  də
                                                   yeznə və ya gəlinə) söz haqqı vermirlər.
                                                     Ž  Ailə  başçısı  dünyasını  dəyişdikdə
                                                   isə  birləşmiş  böyük  hissədarlar  şirkətdə
                                                   söz sahibi olurlar.
                                                     Ailə   şirkətlərinin   əksəriyyəti   bu
                                                   prinsiplərlə işləyir. Türkiyədəki şirkətlərin
                                                   95%-i, Avropada isə 70%-i ailə şirkətləridir.
                                                   Dünyada uğurlu ailə şirkətləri nümunələri
                                                   çoxdur.  “Ford”, “Levis”, “Michelin”, Türkiyədə
                                                   isə “Koç”, “Sabancı”, “Bayraktar”,  «Dogan»,
                                                   «Ülker» və s. kimi böyük və uğurla davam
                                                   edən ailə şirkətləri var. Amma təəssüf ki,
                                                   ailə şirkətlərinin çoxu 1-ci nəsildə qurulur,
                                                   2  nəsildə  isə  tədricən  yox  olur.  Üçüncü
                                                   nəsili yaşayan şirkətlər çox azdır.
                                                     Bəs  ailə  şirkətlərinin  dağılmasının
                                                   səbəbi nədir?
                                                     Ailə  şirkətləri  araşdırmaçısı  R.  Soylu   Aİlə şİrkətİ sAdəcə
                                                   deyir ki, çox zaman ailə böyüyü qurduğu   AtAdAn oğulA dAvAm
                                                   şirkəti  üzərində  saxlayır  və  onu  qurum-  edən şİrkətlər deyİl.
                                                   sallaşdırmır.  Nəticədə  şirkət  korporativ   onlAr yAXın QohumlAr,
                                                   qaydalarla  deyil,  sadəcə  rəhbərin  istəyi   o cümlədən QudAlAr
                                                   ilə idarə edilir.                       ArAsındA dA QurulA
                                                     Məsələn,  peşəkarlıqdan  uzaq  dura-
                                                                                           bİlər.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58